zaterdag 15 december 2012

Vachies op

Heb zoveel gesponnen vanaf de zomer.Ik had 11 witte en wat bruine schapenvachten samen met spinmaatje hebben we alles al weg gesponnen. Alleen Hebben de schapies zelf nog ff hun wintertrui nodig dus duurt nog ff voor de schapies van wintervachie ontdaan worden. Of heeft iemand nog wat liggen (normale prijs)? Ik had ff gekeken op marktplaats maar pffff wat een prijzen bij sommige zeg. Okay ik weet de wolprijs is wel vrij laag wat ze bij wolinkopers krijgen (0.80 per kilo voor witte wol en 0.20 voor heideschaap of andere rassen, bruin is 0.40 cent de kilo). maar om dan 15 euro de kilo tebetalen? Dat vind ik wel beetje groot verschil. Wat betalen jullie gemiddeld voor een vacht? Ik betaal gemiddeld tussen 4-7 euro voor een vacht (vroegen ze er zelf voor)
of weet je nog een adres die wat hebliggen liefst in de buurt vanmuiden.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Maryan, ik heb met interesse je logje gelezen over de wolprijzen. Op dit moment krijg ik de wol gewoon gratis her en der, omdat de meeste mensen al lang blij zijn dat ze er vanaf zijn. Kijk eens bij Anna (http://vanannashand.blogspot.nl), zij is bezig om vachten te verdelen onder mensen die belangstelling hebben. Bij een kennis van haar liggen in de schuur balen met ca 15 vachten, waar ze van af wil... Groetjes Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lupineke
    bedankt voor de tip alleen van uit muiden wel ff stukkie op de fiets naar zeeland (muiden ligt bij amsterdam)
    En het is drents heideschaap ( kriebelwol) maar heb nu ook swifter gevonden ga daar in nieuwe jaar ff kijken ( is maar paar km verderop).
    maar 100 vachies daar is anna ook niet zo door heen Is wel hele goede viltwol. misschien leuk om met groep een tent van te vilten of zweethut?? Ideetje voor de zomer voor een groep mocht je je vervelen.
    Tent vilten is wel leuk project voor museum of markt/opendag.

    BeantwoordenVerwijderen