maandag 28 november 2011

geknipt, met een kleine irritatie

Heb het eerste lappie geknipt (6meter) dus mooi voor vest, broek en tuniek. En kan in combinatie met 2 andere lappen, dus daar komen nog een rok en jurk van zodat het onderling te combineren is.
Maar viel toch weer tegen , de tijd die nodig is, voor uitraderen en knippen (nu nog tijd om achter de naaimachine te gaan).
Maar ben wel tot de ontdekking gekomen dat ieder keer een tijdschrift kopen niet nodig is.
Ik had wat meerdere tijdschriften doorgebladerd (ook verschillende jaren) merkte ik dat de tuniek paar maanden eerder ook al gebruikt was. Het had alleen, als enige verschil  de boord, onderkant en de onderkant mouw.
Wat ik ook vond tegenvallen, is dat ze zelfde patroon, zelfs in zelfde boekje meerdere keren gebruiken. Eerst als jurk, dan als tuniek, en dan als tshirt, is gewoon de onderkant in korten. Die had ik zelf ook wel kunnen verzinnen. Waardoor er in dat boekje nog maar 2 anderen patronen stonden.
Okay ik heb een grote maat (ben ook 1.86 lang) dus er staan in die tijdschriften, al weinig modellen in mijn maat, maar ja als je ook nog steeds gaat herhalen, blijft er wel erg weinig over.
Ga denk ik maar eens paar goede basis patronen maken, en daar zelf steeds een draai aan geven.
Want goedkoop zijn die tijdschriften, nu ook al niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten